Skaffa en egen gratis hemsida

Ladda om sidan/Synkronisera inloggning
Besök en slumpmässig hemsida på Zoomin

Hemm igen

I staden Wien.

Då var man hemma igen. Kom hem i måndags men har legat nerbäddad i går. Så det blev ingen student fest för mig. Bra gubben och barnen som åkte. Ville inte komma hem för kort tid tycker vi skulle ha kunnat vara ett par dagar till. Känner mig som hemma med språket kulturen och maten. Resan gick bra till Österrike bra kommunikationer tåg från flygplatsen till hotellet tog 30 min. Och hotellet låg två min från tåget. Ett riktigt fint hotell med bra servis och toppen personal. Stort och fint var det på rummen.

Utanför hotellet.

Det var varmt när vi kom ner, packade upp och tittade runt lite innan vi gav oss ut på en tur till centrumet. Senare på kvällen så åt vi på hotellet det var grill buffé gott var det och ett glas vitt satt inte fel. Sen gick vi över till andra sidan på hotellet där vi som hade svit fick tillgång till till drycker, lättare mat rätter och snacks gratis.

Från promenaden till centrumet.

Tyvärr så regnade det hela lördagen så då var vi ute lite granna kolade i kyrka inne som var det vackraste jag sätt. Så pampigt och vackert.

Kyrkan

På söndgaen så var det strålade sol och riktigt varmt då tog vi en tur efter en god frukost. Tog vi tåget till Slottet Schönbrunn Habsburgarnas pampiga sommarslott i utkanten av Wien. Ta tunnelbanan hit – och ta god tid på dig. Det är inte bara den praktfulla interiören i rokoko som är värd att se. Slottsparken med sina oäkta romerska ruiner, sina statyer och sin springbrunn är ett måste. Och har du tid så ligger världens äldsta zoo här.

Där hade vi kunna gå hur många timmar som helst det var så stort.
Sen så satt vi oss vid ett kaffe och njöt av kaffe och deras goa bakverk. Tog tåget tillbaka till hotellet och duschade och vilade tills vi åkte på kvällen till Pratern

Wienarnas egen favoritpark var förr kejserlig jaktmark. Nu solar, hånglar och joggar man här. Här står också ”Riesenrad”, det över hundra år gamla pariserhjulet, som lägger Wien för dina fötter.

Det är över 200 karuseller uppdelat på mindre barn och vuxna. En massa restauranger att välja på riktigt vackert att se på kvällen. Det blev winer snitsel och en potatissallad med grönsaker och vitt vin, gubben tog förstås öl. En trevlig kväll trötta men nöjda så åkte vi tillbaka till hotellet och avslutade med att sitta ute och ta en drink.

Vaknade på måndag morgon vid sjutiden tog en duschade sen så gick vi ner och åt sista frukosten äskade frukosten som hade allt att välja på man höll sig mätt länge på dagen. Packade i hopp allt och sen så bra det av till flygplatsen. Landade på Arlanda kl 15:15 Det ända jag inte gillar med att flyga är att jag får så ont vid landningen. Så i tisdags låg jag genomförkyld ont i kroppen bättre i dag men är fortfarande förkyld. Tyvärr så han vi inte med allt så det kommer att bli en resa till framöver. Riktigt rent och fint på gator och på tågstationerna. Något jag gillade var att dom hade hundpåsar utsatta i parkerna.

Onsdagen den 1 juni 2011 kl. 14:34

Allmänt | Permalänk | Kommentarer [6] Kommentera detta inlägg

nil

Prinsen

Kategorier

Allmänt

I går så invigde vi W kastspö på gålö. Han är jätte duktig och lär sig fort. Ingen fisk tyvärr men det lär bli fler fisketurer med farfar. Här hjä

Lite morgon humor kan man behöva. Sovit gott inatt. Lite svalare idag men soligt . Passar mig bra som ska fara runt med cyken på två olika ställen. Men först så blir tet lunch och sen så bär det av till frissan som är bokad till 12 sen blir det en tur i c